Ekonomi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu Rize’de konuştu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Yaptığımız tünel ve köprüler, gelişen ulaşım ağları ve İyidere Lojistiği ile Rize, Türkiye’yi uluslararası bir lojistik üssü olarak dünyaya bağlayacak ve çayın başkenti olarak üst sıradaki konumunu koruyacaktır” dedi. Liman tamamlandığında faaliyete geçecek.” söz konusu.

Rize’ye ziyaret ve incelemelerde bulunmak üzere gelen Bakan Uraloğlu, belediyede düzenlenen İl Koordinasyon Toplantısı sonrasında basın toplantısı düzenledi.

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Türkiye Yüzyılını inşa edecek adımlar atmaya devam ettiklerini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak son 21 yılda Türkiye’nin ulaşım ve bağlantı altyapısına 4 trilyon 173 milyar lira yatırım yaptıklarına dikkat çeken Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6.100 kilometreden 29.000 kilometrenin üzerine çıkardık. Havaalanı sayımızı 26’dan 57’ye çıkardık. Bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, demiryolları, havaalanları… Kısacası sayısız sanat eseri. Üstelik inşaatları onlarca yıl sürdü. O da sürmedi. Şu anda her gün üzerinde yolculuk yaptığınız Karadeniz Sahil Yolu’nu hatırlayın. Yıllarca yapılmasını bekledik. Hatta umudumuzu kestik. Bu yol en önemli kısımdı. Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı kapsamında yürütülen 1700 kilometrelik Karadeniz Çevre Yolu Geliştirme Projesi’nin bir parçası. Çok şükür. “Karadeniz Sahil Yolu 2007’de tamamlandı. Karadenizli kardeşlerim çileyi unuttu” yollarda deneyimlendi. Karadeniz Sahil Yolu ile Samsun’dan Sarp Sınır Kapısı’na kadar hareket geldi, bereket geldi.”

Avrupa ve Orta Asya’ya açılan Kafkasya Koridoru üzerinde bulunmasının Rize’yi Doğu Karadeniz’in nadide merkezlerinden biri haline getirdiğinin altını çizen Uraloğlu, “Hızla büyüyen ve gelişen Organize Sanayi Bölgesi ve İyidere Lojistik Limanı’nın tamamlanmasıyla birlikte Rize’yi Doğu Karadeniz’in nadide merkezlerinden biri haline getirdik. İnşaatı devam eden Karadeniz, Türkiye’nin önemli bir lojistik üssü haline gelecektir.” terimini kullandı.

Rize’nin ulaşım ve haberleşme altyapı yatırımlarına son 21 yılda yaklaşık 75 milyar lira harcadıklarını belirten Uraloğlu, “2003 yılına kadar sadece 16 kilometre bölünmüş yol vardı. 175 kilometre daha yaparak bunu toplam hale getirdik. Yolların sadece 2 kilometresi BSK (bitümlü sıcak) Karadeniz Sahil Yolu, Ovit Tüneli ve bağlantı yolları, İkizdere şehir geçişi, Hurmalık-1 ve Hurmalık 2 tünelleri, Salarha gibi birçok değerli projeyi tamamladık. Rizeli vatandaşlarımızın 70 yıldır hayalini kurduğu tüneli yapmaya devam ediyoruz.” dedi.

“İyidere Lojistik Limanı’nın Rize’nin geleceğine mühür olduğunu düşünüyorum”

Bakan Uraloğlu, Ardeşen-Ayder Yolu ihale sürecinin başladığını ve şöyle devam ettiğini kaydetti:

“Bu ay 36,7 kilometrelik yolumuzun ihalesini yaparak inşallah başlayacağız. İyidere-İkizdere-Ovit Yolunun da temin ihalesini yaptık. Ayrıca İyidere-İkizdere arasındaki 37 kilometrelik kısmı da bitiriyoruz. 19 kilometrelik yolu da bitiriyoruz. İkizdere-Ovit arası kesim en kısa sürede yatırıma açılacak.Ardeşen-Ayder-Tunca yolunun Ayder-Tunca ilişkisinde 6 kilometrelik ortak yol çalışmaları devam ediyor.Geri kalan 12 kilometrelik kesimde de çalışmalarımızı planlayacağız. Rize – Pehlivantaşı – Kalkandere yolunda çalışmalarımız devam ediyor. 18,5 kilometrelik sınır 2024 yılında oluşturulacak. “Tamamlayıp hizmete açacağız. Ayrıca İyidere Lojistik Limanımızı da ziyaret ederek çalışmaları yerinde göreceğiz. İyidere Lojistik Limanı’nın Rize’nin geleceğine damga vurduğunu düşünüyorum.”

Dünyada deniz üzerine inşa edilen birkaç havalimanından biri olan ve Türkiye’nin Ordu-Giresun Havalimanı’ndan sonra ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı’nı geçen yıl mayıs ayında hizmete açtıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Rize-Artvin Havalimanımız, dünyanın 5’inci havalimanı olduğunu, bin metrelik pisti ve yılda 3 milyon yolcuya hizmet verebilen terminal binasıyla bölgenin hava ulaşım ihtiyacını tamamen karşıladığını söyledi.

Uraloğlu, Rize-Artvin Havalimanı’nın açıldığı tarihten bu yana toplam 8 bin 510 yurt içi, 120 yurt dışı uçuş yapıldığını, genel toplamda 8 bin 630 iniş-kalkış trafiğinin bulunduğunu, 1 milyonun üzerinde uçuş gerçekleştiğini belirtti. 200 bin yolcu trafiği gerçekleşti.

Uraloğlu, Rize-Artvin Havalimanı’nda İstanbul Havalimanı’na 6, Sabiha Gökçen’e 4 ve Ankara’ya 2 olmak üzere toplam 12 uçuş ve 24 karşılıklı uçuş gerçekleştirildiğini, Rize-Artvin’e 2 milyon yolcu taşındığını belirtti. Artvin Havalimanı açıldığı günden yıl sonuna kadar. Faydalanacağını söyledi.

Rize-İzmir seferleri 18 Eylül’de başlayacak

Rize-İzmir seferlerinin de başlayacağını kaydeden Uraloğlu, “İlk sefer 18 Eylül’de olacak. Ekim ayından itibaren Rize-İzmir seferleri her Cumartesi devam edecek. Bu seferleri haftada iki sefere çıkarmayı planlıyoruz. Kasım ayının.” dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın vizyonu sayesinde Rize’nin daha çok çalışan, üreten, büyüyen, zenginleşen, gelişen ve yenilenen bir şehir haline geldiğini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Rize, inşa ettiğimiz tünel ve köprüler, gelişen ulaşım ağları ve tamamlandığında faaliyete geçecek olan İyidere Lojistik Limanı ile Türkiye’yi uluslararası bir lojistik üs olarak dünyaya bağlayacak ve çayın başkenti olarak zirvesini koruyacaktır. .Seçim malzemesi olduğu için yapmıyoruz.Doğru,hızlı ve kolay ulaşım ticaretin,üretimin ve ihracatın en değerli bileşenidir.Bakanlık olarak planladığımız her projemizin başarılı olacağına inanıyoruz. Rize, bölgenin ticaret, üretim ve turizm faaliyet potansiyelini artıracak. Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 21 yılda neler olacak “Söz verdiysek yaptık. 100 yılda gerçek olabilecek projeleri başarıyla tamamladık. Geçmişte yaptıklarımızdan aldığımız inançla, üzerinde Türk Asrının yükseleceği büyük ve güçlü bir Türkiye’yi inşa edeceğiz.”

Valiliği ziyaret eden Bakan Uraloğlu, Valilik Kararnamesi ile Rize Valisi olarak atanan İhsan Selim Baydaş’a başarılar diledi.

Uraloğlu’na AK Parti Rize milletvekilleri Muhammed Avcı ve Harun Mertoğlu, Rize Belediye Başkanı Rahmi Metin, AK Parti İl Başkanı Hikmet Ayar eşlik etti.